Bananele sunt un aliment sănătos care vă poate ajuta să vă simțiți mai bine și să rezolvați, într-un mod natural, numeroase afecțiuni care apar în corpul nostru.

Se crede că bananele oferă prea multe calorii și, prin urmare, sunt evitate atunci când urmează o dietă săracă în calorii.  Cu toate acestea, consumul moderat oferă o mulțime de beneficii și nu atâtea calorii pe cât se credea: 100 de grame de banană au aproximativ 90 de calorii.

Acest fruct este o sursă bogată de zaharuri naturale, precum și bogat în potasiu, fier și magneziu.  De asemenea, conține beta-caroten și vitamine din grupele A și B, vitaminele C și E, fibre și carbohidrați.

Bananele sunt un aliment sănătos care vă poate ajuta să vă simțiți mai bine și să rezolvați, într-un mod natural, numeroase afecțiuni precum starea de spirit, constipația și astenia.

Bananele sunt un fruct caloric, cu multe zaharuri simple, săruri minerale și fibre prețioase care mențin sănătatea tractului gastro-intestinal.  Este unul dintre cele mai consumate alimente din lume și ne oferă multe beneficii pentru sănătate.

Cele 10 cazuri în care consumul unei banane se pot dovedi mai utile decât orice medicament.

🍌Reglează tensiunea arterială.  Dacă o persoană consumă prea mult sodiu, pe lângă faptul că are un nivel foarte scăzut de potasiu, este foarte probabil să aibă tensiune arterială crescută.  Banana este o sursă foarte bogată de potasiu, care oferă doza potrivită, astfel încât, în timp, poate ajuta organismul să regleze în mod natural hipertensiunea.  Prin urmare, este o bună practică să consumați o banană pe zi, la micul dejun.

🍌Contracarează astenia.  Pentru a contracara astenia și oboseala, bananele sunt un ajutor excelent deoarece oferă carbohidrați, zaharuri, vitamine, inclusiv grupa B, și numeroase săruri minerale precum potasiu, calciu și fier.  Bananele sunt recomandate pentru toate vârstele, chiar și pentru cei mici.  În plus, sunt perfecte pentru cei care practică sportul, deoarece luptă împotriva oboselii și oferă energie disponibilă imediat.

🍌Reducerea zahărului din sânge.  Bananele pot favoriza scăderea zahărului din sânge deoarece conțin fibre prețioase care, în intestin, contribuie la absorbția zaharurilor și a grăsimilor.  Fără exces, acestea sunt indicate în dieta persoanelor care suferă de diabet alimentar, adică de tip 2.

🍌Îmbunătățește starea de spirit și depresia.  Oamenii de știință au dovedit beneficiile bananei în tratarea depresiei.  Triptofanul conținut în banană, odată ce intră în organismul nostru, este transformat în serotonină, numit și „hormonul fericirii”.

🍌Albește-ți dinții.  În acest caz, coaja de banană este foarte utilă.  Partea interioară (cea albă) trebuie frecată pe dinți.  După câteva săptămâni veți observa rezultatele.

🍌Scade stresul.  Modificările metabolice la care este supus corpul nostru atunci când suferim de stres provoacă o scădere a nivelului de potasiu.  Consumul zilnic de banane te ajută să reglezi nivelul de potasiu din corpul tău.

🍌Combate constipația.  Bananele conțin fibre dietetice foarte recomandate pentru digestie și pentru a ajuta la curățarea organismului.  Această fibră, numită pectină, pe lângă îmbunătățirea digestiei, promovează eliminarea toxinelor din tractul digestiv.  Consumați o banană pe zi pentru rezultate semnificative.

🍌Ameliorează simptomele premenstruale.  Vitaminele B ajuta la ameliorarea simptomelor premenstruale: scad durerile abdominale și evită retenția de lichide.

🍌Sporiți sănătatea ochilor.  Vitamina A conținută în banane este excelentă pentru stimularea sănătății ochilor.  Organismul are nevoie de doze zilnice de vitamina A pentru a preveni problemele oculare, precum orbirea nocturnă.

🍌Ajută la slăbit.  Banana dă un sentiment de sațietate.  Gustul său dulce ajută la combaterea momentelor de anxietate și foamete în timpul dietelor de slăbit.

Verde sau coaptă? Care este cel mai  bun moment pentru a mâncat o banană?

Deși rare, există alimente care își schimbă profilul nutrițional pe măsură ce se maturizează.  Un exemplu este banana, care suferă această modificare din cauza enzimelor care descompun amidonul.

Dovezile acestui proces se găsesc în aromă: atunci când banana prezintă pete negre sau o culoare închisă, înseamnă că este mai bogată în zahăr (glucoză), spre deosebire de când este verde, care este mai puțin dulce.

Cu toate acestea, cu cât banana este mai verde, cu atât este mai bogată în amidon, care nu este digerată în intestinul subțire.  Prin urmare, este adesea clasificată ca fibră dietetică.  Bananele verzi îmbunătățesc digestia și reglează zaharurile din sânge.

Cu toate acestea, un studiu recent de la Universitatea Teikyo (Japonia) a arătat că bananele coapte secretă o substanță numită TNF (Tumor Necrosis Factor), o citokină care contracarează creșterea celulelor canceroase.

Fie că sunt verzi sau coapte, cheia pentru a vă bucura de beneficiile bananelor este, de asemenea, timpul în care sunt consumate.

Ideal este să le consumați la jumătatea dimineții sau după-amiaza devreme.

Dacă mănânci prea târziu noaptea, corpul tău nu va avea suficient timp să ardă calorii și să absoarbă carbohidrații.

Next Post

Semne cutanate care pot indica probleme de sănătate

Sun Oct 17 , 2021
Este important să învățați să vă observați propriul corp. În special, este bine să te obișnuiești cu inspectarea pielii, căutând orice anomalie. În cazul în […]