Dacă ați întâlnit această pagină se datorează faptului că cel mai probabil suferiți de tulburări gastrice, cum ar fi refluxul sau arsurile la stomac și căutați sfaturi despre cum să îmbunătățiți sau să învingeți aceste afecțiuni enervante pentru totdeauna.

Să spunem imediat că corpul nostru este o mașină perfectă, ca orice mașină, dar trebuie hrănit cu resursele potrivite. Dieta alcalină se bazează pe echilibrul pH-ului din corpul nostru recunoscut ca un parametru fundamental pentru bunăstarea corpului nostru. Pentru a acționa asupra pH-ului nostru intern, o putem face datorită nutriției, astfel încât să creștem consumul de alimente cu nivel scăzut de acid sau absență totală.

Alegerea acestei diete ajută la prevenirea degenerării sistemului imunitar sau a celulelor sănătoase, oferind germenilor sau bacteriilor o șansă de a prolifera liber. Să cunoaștem acum mai bine toți factorii pe care să-i urmărim și pe care este bine să-i cunoaștem.

Ce este pH-ul

pH-ul este unitatea de măsură prin care se stabilește dacă un lichid organic, cum ar fi sângele sau urina, poate fi acid sau de bază. Ce? Pur și simplu, ne bazăm pe o scară cuprinsă între 0 și 14, unde o valoare scăzută (de la zero la 7) este considerată acidă, o valoare de șapte este considerată neutră și o valoare mai mare (de la 8 la 14) este considerată alcalină.

Un pH acid arată un procent ridicat de ioni de hidrogen care, în timp, conduc corpul nostru să degenereze celule sănătoase cu consecința unor boli mai mult sau mai puțin grave. Acumularea de aciditate în corpul nostru se datorează multor factori interni și externi, pe lângă nutriție se poate datora unui set de obiceiuri zilnice greșite, cum ar fi:

Stilul de viață sedentar;
Fumatul;
Utilizarea excesivă a alcoolului;
Stres;
Utilizarea medicamentelor.

Prin urmare, putem spune că 90% din populație riscă acidoza, deci este întotdeauna bine să știm cum să ne îmbunătățim stilul de viață și sănătatea.

Alimente fără acid: pe care să le mănânci și pe care nu le consumi

Dieta alcalină se bazează, prin urmare, pe alimente fără acizi sau cu procente scăzute, deci se bazează pe un consum masiv de fructe și legume și pe unele cereale și leguminoase.

Iată o listă de alimente de consumat:

Legume

Sfecla
Morcovi
Ridichi
Varză
Conopidă
Broccoli
Spanac
Castraveţi
țelină
ciuperci
dovleac
Cartofi

Fructe

Mere
Strugure
Avocado
Pere
Banane
Pepene
Ananas
Mango
Papaya
Căpșuni
Cireşe
Smochine
Prune
Afine

Fructe uscate

Migdale
Nuci de pin
Nucă de cocos
Unt de arahide
Castane
Nuci de Macadamia
Alune
Fistic
Semințe de chia, floarea-soarelui sau dovleac

Cereale

milă
amarant
orez brun roșu, negru
hrișcă
quinoa

În dieta noastră putem folosi și lămâie, deoarece, în ciuda faptului că are un pH acid și un gust acru atunci când îl ingerăm declanșează o reacție chimică de bază care face pH-ul alcalin.

Din acest motiv, mulți specialiști recomandă utilizarea apei calde și a unei lămâie proaspete în fiecare dimineață pe stomacul gol.

Printre alte alimente mai putem folosi: rozmarin, usturoi, ceapa de mei, curry, salvie, quinoa, ulei de masline extravirgin, ulei de in.

Când vedem că organismul nostru tinde spre acidoză, putem stoca minerale alcaline pe care le găsim în superalimente, cel mai bine pentru a regla pH-ul într-un timp scurt:

Prune Umeboshi
Alge: kombu, wakame, spirulina, hiziki, arame, kelp, cochayuyu și dulse
Suc de aloe
Ulei și semințe de in
Curcuma
Ghimbir

Mai ales dacă vă bucurați de bine, nu puteți trăi numai pe alimente alcaline, de asemenea, pentru că un organism care este prea alcalin prezintă încă probleme și boli.

Așadar, acordăm prioritate alimentelor alcaline, dar în loc să evităm unele alimente, vă recomandăm să limitați utilizarea acestora, cum ar fi carnea, peștele, ouăle, brânza, laptele, ciocolata și alte alimente pe care le veți găsi mai jos.

În mod clar, corpul nostru are nevoie și de alimente consistente ca acestea, dar are nevoie de ele într-un procent pe care noi (inteligent) îl depășim întotdeauna.

În mod clar, există lucruri pe care le puteți face fără un pic de efort, cum ar fi fumatul și alcoolul și utilizarea excesivă a dulciurilor.

Iata care sunt alimentele pe care trebuie sa le eviti sau sa le limitezi utilizarea:

Carne
Ouă
Pești oceanici
Alcool
Cafea
Băuturi carbogazoase
Brânză
Ciocolată
Dulciuri
Pâine
Aluat
Îndulcitorii
Drojdii
zahăr alimente rafinate sau procesate
alimente gătite sau încălzite în cuptorul cu microunde
alimente fermentate
grâu
alac
ovăz
secară
orez
porumb
orz
Năut
fasole albă
Linte
Lapte
Cod
Somon
Sare albă

După cum am spus deja, nu trebuie să eliminăm aceste alimente din dieta noastră sau să le evităm cu orice preț. Acesta trebuie să fie utilizat corect și niciodată excesiv.

Dieta alcalină sau dieta fără alimente acide se bazează, în general, pe preferând un 70-80% din alimentele alcaline în fiecare zi și restul de 20-30% cu alimente acide.