Ce este dieta ketogenica ?

Dieta ketogenica se bazeaza pe un consum “drastic” de carbohidrati, asoaciata cu un consum major de proteine si grasimi. Cu “drastic” ne referim la un consum de glucizi care nu depaseste 50 grame pe zi. Dar ar fi mai corect sa spunem ca statul de cetoza se poate ajunge cu ori ce combinatie de carbohidrati care nu depaseste 100 de grame pe zi.
In mod mai simplu de inteles cea ce vrem sa facem este sa ducem corpul sa utilizeze drept carburant principal grasii si proteinele, stadiul de cetoza.

Objnuinta sau informatie gresita ?

De baza dieta noastra este contruita in ani din obijnuinta in mod principal din carbohidrati paine, paste cartofi … fiind implementata in mintea noastra ca un lucru normal, cea ce nu este total adevart. Toti carbohidrati care astazi ii avem la dispozitie in trecut nu erau asa de accesibili (nici nu se prezentau atat de multe cazuri de obezitate ca in zelele noastre) si stilul alimentar din trecut era construit in majoritate din legume si verdure, atunci cand accesul la alimentatia bogata in carbohidrati a fost mai accesibila nu am mai folosit grasimile si proteinele ca sursa principala de energie care ar fi mai buna si eficienta dar am ajuns sa abuzam de acest nutrient fara a ne da seama cea ce comporta corpului nostru. De fapt macro nutrienti fondamentali sunt grasimile si proteinele fara acestia corpul nostru nu poate trai, dar trebue mentionat ca, chiar daca carbohidrati nu sunt considerati principali au o functie esentiala, acea de a prezerva proteinele pentru cresterea sau sustinerea muscolara, problema este abuzul.

Cum reactioneaza corpul nostru ?

In mod generic cea ce se intampla este ca odata ce corpul nu mai gaseste garbohidrati sau ai gaseste dar in-tro cantitate mica, corpul nostru incepe sa creeze un “motoras” pentru a folosi depoziturile de grasime pentru a produce energie necesara pentru activitatile zilnice intrand in starea de cetoza adica produce corpi cetogenici pentru pruce energie.

Cum ne dam seama daca am ajuns in stadiul de cetoza ?

O persoana isi poate da seama ca a intrat in starea de cetoza atunci cand se prezinta o lejera senzatie de gust metalic, avand o respiratie cu un miros mai aspru, si o transnspiratie simil acetona. Daca vrei sa fii mai sigur si sa intelegi mai exact daca esti in stadiul de cetoza poti face teste. In comert se gasesc teste de urina reperibile in anumite farmacii sau o metoda mai precisa pot fi testele de sange cu aparate similare cu glucometrul.
De retinut ca nu se intra in stadiul de cetoza imediat dupa o zi sau doua. Depinde de la persoana la persoana, se intampla atunci cand corpul a trecut de prima faza, aceea in care a folosit toate sursele de carbohidrati drept combustibil principal.

Cum pot ajunge la stadiul de cetoza ?

Metodele folosite pentru a intra in stadiul de cetoza si neinumaratele diete care se bazeaza pe acest principiu in mod principal sunt doua :

  1. consum redus la minim de carbohidrati, innalt consum de grasimi si normo proteic
  2. consum redus de carbohidrati, innalt consum de grasimi si innalt consum de proteine

De retinut ca, o persoana ce a urmat o dieta ketogenica reantorcanduse la alimentatia sa initiala poate pierde rezultatele obtinute in scurt timp.
Indicat ar fi sa introduceti cantitatea de carbohidrati ce o foloseati in trecut in mod ocazional.

Cea ce stim cu siguranta este ca aceasta dieta aduce multe beneficii pe o perioada scurta de timp dar nu avem informatii certe pe timp indelungat. Daca vreti sa folositi acest model alimentar pe o perioda mai indelungata sfatul este sa fiti urmariti de un specialis. Nu toate persoanele pot urmari acest model alimentar. Si poate aduce chiar probleme sanatatii.

Next Post

Cate calorii trebuie sa consumi

Tue Sep 17 , 2019
Cate calorii trebuie sa consumi pe zi si cum le calculez ? TDEE sau (Total Daily Energy Expenditure) face referinta la cate calorii trebuie sa […]
CATE CALORII TREBUIE SA CONSUMI