1.ETICHETA BOGATA IN INSTRUCȚIUNI ALIMENTARE ESTE INDICATORE DE CALITATEA PRODUSULUI


Pe eticheta sunt prezentate multe alte indicații și cu atât este mai detaliata cu atata o sa se aprecieze acele produsele.

În general, un produs de calitate este apreciat prin listarea proprietăților sale nutritive și prin publicizarea naturii și originii ingredientelor sale.

Producătorul este obligat, prin lege, să respecte veridicitatea informațiilor raportate pe etichetă.
Descrierea metodei de producție, certificările de calitate, rețetele și numerele gratuite pentru serviciul clienți contribuie la creșterea calității produsului.

2.INGREDIENTELE PE ETICHETA SUNT INDICATE IN ORDINE DESCRESCATORE IN FUNCTIE DE CATITATE

Ordinea în care ingredientele apar pe eticheta nu este aleatorie, dar este reglementată de lege. În special, diversele componente trebuie să apară în ordinea descrescătoare a cantității. Înseamnă că primul ingredient de pe listă este mai abundent decât al doilea, care la rândul său este mai abundent decât al treilea și așa mai departe.

Prin urmare, verificând ordinea ingredientelor a două produse similare putem face o idee despre care dintre cele două este mai bună din punct de vedere calitativ.

ATENȚIE LA DETALII: Deoarece ingredientele apar în ordinea cantității, unele etichete alimentare pot induce în eroare consumatorul. Dacă de exemplu se folosesc două tipuri diferite de grăsimi (margarină și untură). Acestea apar pe etichetă ca două ingrediente distincte. În realitate, ambele aparțin categoriei de grăsimi și, în ansamblu, pot reprezenta o cantitate mai mare. De exemplu, 25 + 25 = 50% decât cea utilizată pentru producerea unui al doilea produs în care termenul de untură apare prima dată printre ingrediente (40 %) dar aceasta nu este asociată cu alte grăsimi. În acest caz, conținutul de lipide al celui de-al doilea produs este mai mic.

3. VERIFICĂ GREUTATE NETĂ / STORS INDICATA PE ETICHETA


Se întâmplă ca consumatorul să fie înșelat de dimensiunea pachetelor.
Luăm de exemplu două batoane de ciocolată de aceeași dimensiune. Primul costă 1 euro și are 1 cm grosime (100 grame), al doilea costă 0,90 € și 0,6 cm grosime (60 grame). Dacă consumatorul alege ciocolata în funcție de dimensiunea pachetului, acesta va fi condus să cumpere cel de-al doilea produs, fără să știe diferența de greutate a celor două alimente.

4. NU TE LASA TRANSPORTAT DE IMAGINEA AMBALAJULUI

După cum a fost raportat pe eticheta alimentară, imaginea ilustrativă de pe ambalaj are scopul unic de a atrage atenția consumatorului și nu este neapărat legată de aspectul real al produsului.

În același timp, este bine să verificați integritatea pachetului, asigurându-vă că acesta nu prezintă semne de deteriorare sau umflare.


Atenție la escrocherii: nu vă încredeți în scrisul promoțional „fără zahăr”, ci citiți cu atenție etichetele. Dacă apar printre ingredientele “sirop de glucoză”, “sirop de fructoză”, “maltoză”, “amidon de porumb”, “sirop de cereale”. Aceste substanțe au o valoare glicemica ridicata, ceea ce le face destul de asemănătoare cu zaharoza.

Next Post

Suplimente proteice , când sa le asumi si câte

Tue Aug 13 , 2019
Integrare alimentară, într-un post am vorbit despre acest factor dar într-un mod mai amplu si concis.Unele integratoare sau suplimente alimentare necesită o analiză mai specifică. […]
suplimente proteice